Seakayakový seminář, Lipno 2020

30.09.2020

Voda je náš živel. Někdy teplá, jindy studená. Někdy brázdíme hladinou klidnou jako zrcadlo a občas se mrskáme na vlnách. Během letošního semináře jsme zažili asi všechno. A dokonce i vodu se shora. Z boku a někdy i ze spoda.

Den 1

Sraz nám v kempu Horní Planá nevyšel, protože se rozhodli ukončit sezónu krapet dřív. Takže jsme na poslední chvíli změnili kemp za Olšinu v Černé v Pošumaví. A nebyla to vůbec špatná volba. Kemp nám poskytl pohodlný nástup do vody s písečnou pláží a klidnou zátoku. V 20.30 hod jsme se všichni mohli sejít ve společenském stanu, který, jak se ukázalo, hrál během dvou deštivých dní klíčovou roli a tmelil družstvo. Po seznámení, večeři a přípitku na uvítanou jsme poseděli a probrali s účastníky život.

Den 2

Probudili jsme se do deštivého dne a malinko se ochladilo. Po společné snídani, kterou pro účastníky zajišťovala naše škola pod vedením Petra, se rozdalo vybavení, seřídili jsme si lodě a vyrazili směrem na pláž. Tam po rozcvičce "alá máš babu" jsme se věnovali technice pádlování. Plavání ve vestě a v sucháči. Záchranným technikám a sebezáchraně. Celý den na vodě i pod vodou. Na oběd Petr vykouzlil skvělou polévku. Odpoledne se pokračovalo opět na vodě. Večer opět v družné debatě a těsném kroužku pod společnou dekou.

Den 3

Tento den byl zasvěcen tažení na různé způsoby a po polední polévce došlo i na vyjížďku směr ostrov, most a volná voda s vlnami jako na moři. Tam proběhla jízda ve vlnách a ochutnávka větru s vlnami. Pro všechny zážitek.

Den 4

Ráno jako vymalované. Slunce a bezvětří. Všichni se těšili na výpravu. S tou byli účastníci seznámeni během brífinku tak, aby všichni věděli, kam a jak se pádluje. Absolvovali jsme výpravu s Olšiny do Horní Plané s výsadkem na ostrově Tajvan a zpět. Na zpáteční cestě se vyklopil Honza a ostatní měli úkol sestavit vor, ošetřit ho, dostat do lodi a odtáhnout. A to se povedlo. Po super večeři opět v podání Petra a Hanky ještě proběhla přednáška navigace a zdravovědy s ohledem na podchlazení a tonutí včetně kontroly lékárniček.

Den 5

Opět prší. Tak, jak to máme rádi. Přesto jsme podnikli parádní plavbu z Pěkné do Horní Plané a v pondělí tak ještě zvládli 16,5km trasu. Parádní zakončení podzimního Seakayakového semináře 2020. Všichni účastníci byli odolní jedinci, kteří se vrhali do vody bez ohledu na počasí, okolní teplotu či nouzový stav. Všichni byli báječní.

A taky díky moc za podporu HG Sportu.